LaTeX javascript thingy



Tuesday, January 18, 2011

Efter nydalastyrelsen

Angående mitt beslut att inte fortsätta i några styrelser efter det kommande årsmötet:

Jag tror jag får mer uträttat genom andra metoder än styrelsemöten.
Jag har lärt mig massor de här åren, men lär mig inte lika fort längre.
Och så vill jag umgås med folk utan att behöva skriva kallelser och föra protokoll.


Söker lite i min mailbox. 92 träffar på kallelse. 137 träffar på protokoll. Ska skicka några kallelser till, sedan får det vara nog för ett par år.

Är lite sugen på att ta tag i att starta en Ys club. (Uttalas Wise club). Konceptet skulle vara att samla massa folk som varit engagerade inom KFUM i Umeåområdet och träffas regelbundet. Vi skulle t.ex. kunna göra punktinsatser på Nydala eller Norrbyskär utan ta en massa organisatoriskt ansvar. Jag är övertygad om att det finns gott om "gamla rävar" som gärna skulle komma och göra en liten insats nu och då bara formerna var de rätta. Begreppet Y's Men finns redan och fungerar tydligen riktigt bra på många ställen. Det låter för mig helt galet att kalla det för just Y's men, men Y's Club skulle fungera utmärkt.

Innan det blir någon Y's club blir det först och främst Y Climate Action!

No comments:

Post a Comment