LaTeX javascript thingy



Tuesday, March 9, 2010

Lägesrapport


Bostad

Har flyttat in i en lägenhet. Den är stor nog att rymma två, men jag har den för närvarande själv. Det är något el-fel i varvmattenberedaren så jag får klara mig på kallduschar. Eftersom det är ungefär 600 grader varmt ute så gör det inte så mycket.  Jag har dålig koll på var lägenheten faktiskt ligger och har förlitat mig på att få åka bil till och från den. Törs inte gå utanför dörren kvällstid pga risken för rån och annat våld.


Jobb

Tre dagar i veckan jobbar jag med YMCA Sydafrikas riksorganisation. Precis som i Sverige, och övriga världen, är varje YMCA en helt fristående organisation som av eget val är ansluten till ett riskförbund. Det som gör Sydafrika något unikt är att den nationella organisationen totalkollapsade för några år sedan och det pågår ett arbete för att få de separata organisationerna att börja samarbeta igen.

Onsdagar och torsdagar kommer jag att vara i en av YMCA-organisationerna och delta i kärnverksamheten. Riktigt vad det blir vet jag inte än.


1 comment:

  1. Krävdes väl en resa till sydafrika för att få dig att bo i en egen lägenhet ja.

    ReplyDelete