LaTeX javascript thingy



Tuesday, March 23, 2010

Karta



Här är en liten karta över området jag bor i. Min lägenhet är vid röda fläcken. Det finns rätt mycket som inte syns på kartan.

Det syns inte att den stora kyrkogården är bevakad och inmurad med taggtråd.
Det syns inte att backarna är så branta att jag skulle tänka efter både en och två gånger innan jag körde bil uppför gatan där jag bor.
Det syns inte att det är en ständig kamp att kämpa bort grönskan ständigt hotar att totalt växa över all form av civilisation.
Det syns inte att jag har ett par kvarter bort en liten kiosk där jag kan köpa billig sojafärs kryddad för indiska smaklökar.
Det syns inte att det kör minibussar, ”taxis”, kors och tvärs och plockar upp folk i ett helt obegripligt system.
Det syns inte att folk spelar cricket i parkerna.
Det syns inte att skolbarnen i skolan i Cato Manor har råd med skoluniform, men inte skolböcker.
Det syns inte att folk uppe vid Cato Manor Rd bor i tält och skjul.

2 comments:

  1. Det syns heller inte på kartan att det här är ett ganska provocerande flashight litterärt grepp.

    Obegripliga taxisystem tror jag iofs är ett gott tecken, det huvudsakliga som gör sveriges taxisystem begripligt är att det är så pass dyrt att det inte brukas som allmän transport.

    Jag har en sjuk massa andra grejor att kommentera på (grönska som tränger sig på är civiliserat i sig, skolböcker kanske är en distraktion från en viktigare akademisk anda, sojafärs är inte så gott), men jag tror det är bättre att återgå till arbetet. Håll ställningarna.

    ReplyDelete
  2. Men ta foton då, så syns det! :)

    ReplyDelete