LaTeX javascript thingy



Thursday, November 26, 2009

Kort lägesuppdatering

Nej, jag vet fortfarande inte om det blir Sydafrika eller Kenya.

Allt jag kan om Sydafrika har jag lärt mig av Tom Sharpe och District 9. Allt jag kan om Kenya har jag lärt mig av en flash-animation med lejon och tigrar som dansar.

Såhär ser förresten en vanlig dag (just idag) ut just nu:

06:00 Uppstigning. Fil-frukost

07:00 Lastar bilen med verktyg och reservdelar. Kör till norrut

10-14 Jobbar häcken av mig i Luleå. Blir blöt av svett och muttrar många ord som inte står i bibeln. När jag jobbar "i fält" finns ingen räddning, ingen plan B. Stöter jag på ett problem jag inte kan lösa finns det ingen chef eller handledare jag kan vända mig till. Ur alla de underliga problem jag stött på i fält har även de mest finurliga lösningarna kommit. 

14:00 Inser att jag faktiskt lyckats med det jag skulle göra. Kör hemåt igen

17:30 Stormar in med andan i halsen på möte på KFUM Umeå.

21:00 Kör hem och hänger i köket. Laptop-party med Anders. Talar nedvärderande om extremistiska föreningar vars namn slutar på -front. Inser att jag idag fått senaste numret av Ordfront. Pinsamt.


Och vad är det här med Twitter? Vad håller folk på med egentligen?

No comments:

Post a Comment